Table of Contents
Vanaf 2011 worden met grote regelmaat enquêtes afgenomen in diverse vormen. Dit is cruciaal om de kwaliteit, het imago en het potentieel van de taxi te kennen, de evolutie jaar na jaar op te volgen en zo de impact van het beleid op te volgen. We gaan telkens ook specifiek vragen naar de tevredenheid over de prijs/kwaliteitverhouding.
Zij geeft een ruim publiek de kans om zich te uiten, zowel gebruikers als niet-gebruikers. Dit geeft waardevolle ruwe indicaties (taxi tilburg loon op zand). • Er komt een grondige jaarlijkse enquête volgens de regels van de kunst. Afwisselend worden het ene jaar gebruikers en het andere jaar niet-gebruikers bevraagd. Op basis van een uitvoerige vragenlijst peilen we naar motivering, prijsappreciatie, kennis en imago.
De eerste enquête is voorzien in mei/juni 2011. De vragen worden afgestemd op de geplande economische studie in 2011, om de resultaten van beide studies met elkaar te kunnen vergelijken. • Een regelmatige klachtenanalyse legt de pijnpunten bloot, waarnaar in enquêtes moet worden gepeild. De meest voorkomende klachten zijn agressief of ongemanierd gedrag, overmatige tarifering en ritweigering.
►►Overleggen over taxivervoer over de gewestgrenzen heen. Omdat licenties per gewest worden toegekend, mogen Brusselse taxi’s enkel klanten oppikken in het Brussels Gewest maar wel afleveren erbuiten, en vice-versa voor taxi’s uit de rand. Dat zorgt voor veel lege terugritten: een verspilling van voertuigen en werkuren, en slecht voor het milieu - taxi ranst. taxi tilburg loon op zand.
Met de bevoegde overheden in de rand wordt overlegd om een structurele oplossing uit te werken - taxi tilburg loon op zand. 19 Ta x i ’ s a l s s o e p e l e au t o d i e n s t in d e s ta d Meer mensen vaker in de taxi De taxi moet een sterkere schakel worden in de stedelijke mobiliteit.
De taxi moet verder evolueren van een duur nicheproduct voor gegoede klanten naar een aantrekkelijke, soepele oplossing voor alle stedelingen. taxi tilburg loon op zand. deelauto, ergens tussen openbaar vervoer en privéwagen in. Zij verzetten relatief weinig ritten, maar ze vormen wel een cruciale schakel in het mobiliteitsaanbod: wie kan rekenen op een auto wanneer hij hem echt nodig heeft, kan functioneren zonder een eigen auto of afzien van de aanschaf van een wagen.
De online enquête van 2010 bevestigt dit beeld. Tegelijk is het gebruik wel erg breed: heel veel mensen doen minstens af en toe wel eens beroep op een taxi. taxi tilburg loon op zand. In Brussel is dat zo’n 62% van de bevolking, vergeleken met 53% in Parijs, 59% in Amsterdam, 76% in New York en 79% in Londen2.
Het Gewest wil de verdere sensibilisering en promotie van de taxi actief ondersteunen. Daartoe moeten we prioritair met de sector verder werken aan kwaliteit van de dienstverlening en een kwaliteitsimago (taxi tilburg loon op zand). Om die te ondersteunen, moeten busbanen principieel worden opengesteld voor taxi’s. Bovendien krijgen de taxi’s en taxistandplaatsen een uitgesproken visuele identiteit, zodat ze opvallen in het dagelijkse straatbeeld.
En we stimuleren ook aanbodinnovaties zoals motortaxi’s. Een sleutelgegeven is de prijsdrempel. Niet-gebruikers worden vooral afgeschrikt door de prijs: dit blijkt de grootste drempel volgens de internetenquête van 2010. Daar horen wel enkele kanttekeningen bij. Niet-gebruikers overschatten doorgaans de prijs van een rit, vaak tot het dubbele of meer3. De perceptie zit dus fout.
Om het tariefbeleid te bepalen moeten we weten: hoeveel meer is de reiziger bereid te betalen voor die extra service? Dit is een opdracht voor verder onderzoek. Verder zijn er nog voordelige prijsformules, waaronder de taxicheques en de collectieve taxiritten. Die formules moeten nog sterker bekend en benut raken - taxi tilburg loon op zand. Te weinig Brusselaars beseffen dat de taxi een besparing op het gezinsbudget kan betekenen.
De aanschaf en de vaste kosten wegen dan in verhouding erg zwaar door op het gezinsbudget. Wie slechts occasioneel een auto nodig heeft, kan beter beroep doen op soepele autodiensten, zoals de taxi, de collectieve taxi en de deelauto. Enkele taxiritten per week komen al gauw voordeliger uit dan een eigen auto voor de deur te hebben staan.
400 € of meer dan 100 € per week 4: daar kun je al 7 taxiritten van 14 € voor maken of 16 Collectoritten tegen 6 €. Zeker interessant voor gepensioneerden en nachtwerkers. Daarnaast is er nog autodelen, dat goedkoper uitkomt voor wie minder dan 15. 000 km per jaar rijdt.
Er zijn minder parkeerplaatsen nodig in het bedrijf en met zoeken naar een parkeerplaats gaat geen kostbare werktijd verloren op de bestemming (taxi tilburg loon op zand). Deze toepassingen moeten we stimuleren via de bedrijfsvervoersplannen voor de grote bedrijven en de reglementering rond parkeren in het ! ! ! ! gewestelijk parkeerplan, uitgewerkt in 2011.
Een rem hierop zijn de fiscale gunstmaatregelen voor bedrijfswagens, die moeten worden afgebouwd op federaal niveau. Belangrijk hierbij is dat er voldoende taxi’s beschikbaar zijn. Vraag en aanbod moeten gelijke tred houden. Als de taxi meer wordt gebruikt, zijn er logischerwijze meer taxi’s nodig. Als de reiziger geen taxi vindt of te lang moet wachten, zal het gebruik uiteraard weer dalen.
Dat heeft diverse voordelen: taxi’s zijn sterker aanwezig in het stadsbeeld en makkelijker te vinden voor de klanten; ze zijn herkenbaar als ‘Brusselse’ taxi’s, wat illegale concurrentie van niet-Brusselse taxi’s of taxi’s zonder vergunning (taxipiraten) zal tegengaan; ook op opengestelde busbanen is meteen duidelijk of een auto wel degelijk een taxi is (taxi tilburg loon op zand).
• Taxivoertuigen zijn voortaan enkel nog zwart met een band in mangokleurig dambordmotief op beide flanken van het voertuig. In de band wordt het symbool van het Gewest verwerkt, de iris. Een regeringsbesluit schrijft de specificaties en kwaliteitsnormen voor. De taxibedrijven staan zelf in voor de uitvoering en de kost.
24 ►►Taxistandplaatsen actief beheren. Standplaatsen zijn een belangrijk werkinstrument voor de taxi. De administratie beheert de standplaatsen en speelt een sturende rol. Zij zal dit afstemmen met het Gewestelijk Parkeerbeleidsplan (in opmaak) en het Gewestelijk Parkeeragentschap. • De directie Taxi’s beschikt over een dynamische inventaris van taxistandplaatsen (op dit moment ca.
Op basis hiervan en op voorstel van de sector zal zij bijkomende standplaatsen voorstellen aan gewestelijke en gemeentelijke overheden - Taxi Aartselaar. De directie Taxi’s wordt betrokken bij de opmaak van het parkeerbeleidsplan. • De directie Taxi’s moet worden gevraagd om advies bij alle heraanlegprojecten met een taxistandplaats. Dat gebeurt nu al op gewestwegen, maar moet ook op gemeentewegen.
• De administratie versterkt de inspanningen om taxistandplaatsen vrij te houden. De controleurs kunnen een proces-verbaal opmaken voor wildparkeerders - taxi tilburg loon op zand. Wegslepen kan enkel de politie. Het nieuwe Parkeeragentschap zal in een latere fase ook over een takeldienst beschikken: taxistandplaatsen moeten hierin dezelfde prioriteit krijgen als bus- en trambeddingen en -haltes. ►►Taxistandplaatsen uitrusten met infopalen.
Table of Contents
Latest Posts
Wetgeving Mobilhome België
Auto Export Netherlands
Huurkoop Mobilhome
All Categories
Navigation
Latest Posts
Wetgeving Mobilhome België
Auto Export Netherlands
Huurkoop Mobilhome